2011. február 28., hétfő

Egy nagyon vicces díjátadó gála


Február 19-én, szombat este Sampard -ral (pozíció: EVS sofőr) és kedves feleségével, no meg Lacival (pozíció: Eusec katona) egy díjátadó gálára voltunk hivatalosak. Az esemény 19:30-kor kezdődött, melyben egy 50-100 dolláros vacsora foglaltatik. Erre kíváncsi vagyok. Laci biztosított, hogy 9-nél előbb nem lesz semmi. A fél nyolcas kezdés után 20 perccel értünk oda, kicsit ideges voltam emiatt, de aztán belépve az étterembe sikerült túltennem magam. A hangtechnikus még éppen akkor állt neki összeszerelni a berendezést, közben sikeresen leverte az áramot. A férfiak meccset néztek, Kongó Tuniziától 1-0-ra kikapott. Ez egy szomorú este, ezennel kiestünk az Afrika kupa előválogatásából. Minket nőket valahogy nem érintett olyan mélyen a dolog. Néha úgy éreztem Sampard mindjárt sírni fog, de legalábbis végtelen hallgatásba kezd, de aztán sikerült megnevettetnünk.

Lacinak igaza volt, este kilenckor elkezdték felszolgálni az 50-100 dolláros (!) vacsorát, ami állt: egy adag sültkrumpli, csirkemell, egy karika paradicsom, egy-két karika hagyma egy iciri-piciri saláta ágyon elhelyezve. A szerencséseknek (én nem tartoztam közéjük) tartár mártás is járt hozzá. Só sehol (nem csodálkozom, hogy a helyieknek átlagban 90/60-as vérnyomásuk van), a krumpli fűszertelen, a húst meg ugye nem esszük meg. Vegetáriánus menü természetesen nincs, amúgy mi is az??? Megvacsoráztunk, megittuk a sucrét, amiben a jégkocka nem akarom tudni, hogy milyen volt (apró fekete pöttyök vigyorogtak ránk), és végre elkezdődött a gála.

Úgy érzem, fölösleges részleteznem, hogy hogyan zajlott az egész díjkiosztás. Egy gondolatban újra megerősödtem, ezek az emberek nagy-nagy babák szinte mind. Még a fontoskodó miniszterek is. Mit értek ez alatt? Ott vagyunk mi, európai önkéntesek, és az egész felhajtás alatt úgy éreztem, hogy a téma: "Pózolj mundelével!" (mundele lingalául = fehér), a gála végén már lassan pénzt is szedhettünk volna azért, mert mindenki velünk akart fotózkodni.

Mosolyognivaló volt az egész!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése